subota, 26. ožujka 2022.

Vitamini i dodaci prehrani u trudnoći

Dugo sam razmišljala hoću li oživjeti ovaj blog koji je skoro godinu dana skupljao prašinu. Većina blogerica je prešla na youtube, a za mene je nekako pisana riječ uvijek bila ispred videa, stoga se nadam da dijelite moje mišljenje jer ćemo se čitati i dalje, uz neke nove teme :)

Trudnoća se opravdano zove drugo stanje, jer osim što vam se život zaokrene za 180 stupnjeva, prioriteti postanu sasvim drugačiji, shopping lista se mijenja, a vaše tijelo će vas svakog dana iznenaditi novim "simptomom" o čemu ćemo pričati u jednom od narednih članaka.

Danas pričamo o vitaminima i dodacima prehrani kroz tromjesečja koje sam ja koristila i koji su mi preporučeni od strane ginekologa. Ono što je svakako najvažnije je da pronađete ginekologa koji će vam biti na raspolaganju za sva vaša pitanja jer je to prvi korak u zdravom vođenju trudnoće.
Moj ginekolog nije pobornik mahnitog uzimanja vitaminskih dodataka prehrani u trudnoći, prvenstveno zbog činjenice da većina vitaminskih dodataka namijenjenih trudnicama sadrži vitamine topive u vodi koji se slabo apsorbiraju, ali me podržao u uzimanju istih jer sam se ja tako jednostavno osjećala sigurnije.

Prvo tromjesečje

U prvom tromjesečju obavezno je uzimati folnu kiselinu kako bi se osiguralo pravilno sazrijevanje neuralne cijevi te spriječila eventualna oštećenja. Preporuka je koristiti folnu kiselinu i prije samog začeća, ali ako ste preskočile ovaj dio ne morate paničariti već je bitno da sa uzimanjem krenete što prije od trenutka kada saznate da ste trudne. Folnu kiselinu možete kupiti same u ljekarni ili će vam ju vaš ginekolog prepisati na recept (kao što je to bio slučaj kod mene). Preporučuje se koristiti ju do 12-tog tjedna, a ja sam ju pila do cca 14-tog.
Osim folne kiseline, koristila sam i Elevit Pronatal kako bih pokrila povećane potrebe organizma za vitaminima u trudnoći. Ginekolog mi je savjetovao promjenu prehrane na način da uvedem što više voća i povrća te pijem barem pola litre do litru mlijeka ili mliječnih proizvoda na dan, no to kod mene nije bilo moguće jer su me mučnine satrale i apetit mi je bio na nuli pa sam taj dio odlučila pokriti uz Elevit.
Meni osobno je željezo u prvom tromjesečju bilo na normalnim razinama pa nisam morala uzimati dodatno u obliku tableta ili sirupa no nedostatak željeza je čest kod trudnica pa svakako što prije nakon začeća provjerite krvnu sliku.
Osim nedostatka željeza, trudnice često znaju imati i problema sa štitnjačom, što je mene, na sreću zaobišlo, no o ovome svakako preporučujem da se konzultirate sa svojim ginekologom.

Drugo tromjesečje

U drugom tromjesečju mogle biste se susresti sa tegobama poput grčeva u nogama i/ili rukama pa ćete poput mene morati uzimati magnezij, a osim za navedene tegobe, magnezij se preporučuje i u slučaju prijevremenog otvaranja. Moram reći kako su se kod mene tegobe sa grčevima smanjile na minimum, ali sam vjerno uzimala magnezij svakoga dana bez iznimke.
Osim magnezija, nastavila sam i sa Elevit Pronatalom, iako su u drugom tromjesečju mučnine prestale (trajale su negdje do 20-tog tjedna) i mogla sam jesti normalno.
Krvna slika je i dalje pokazivala da ne patim od nedostatka željeza tako da niti u drugom tromjesečju željezo nisam morala dodatno uzimati.

Treće tromjesečje

U trećem tromjesečju sam izbacila Elevit Pronatal jer sam odlučila jesti što kvalitetnije te na taj način osigurati adekvatan unos potrebnih vitamina. Prvenstveno sam se trudila jesti što više voća i povrća, dok mi meso uopće nije bilo na listi želja (rekli bi da tijelo samo zna što mu je potrebno).
Iako je krvna slika i dalje pokazivala normalnu razinu željeza, po preporuci ginekologa počela sam uzimati Ferrum u kombinaciji sa vitaminom C kako bih stekla zalihe u slučaju da pri porodu izgubim više krvi (bolje spriječiti nego liječiti).
Nastavila sam s magnezijem, ali sam smanjila sa 375 mg na 200 mg, a nastavit ću ga piti sve do 36 tjedna jer se nakon toga ne preporučuje s obzirom da može lažno prikriti trudove.

I to bi bilo to :) kao što sam rekla trudila sam se unositi što manje "umjetnih" suplemenata i regulirati prehranu, ali one po preporuci ginekologa sam vjerno koristila kako je propisano.

O čemu još vezanom uz trudnoću želite čitati? Zanimaju li vas ovakve teme? Na koji način se vi informirate o svemu vezanom uz trudnoću?

2 komentara:

  1. am using these medicines for fertility and it has positive result i usually bought ot form shoppingbag.pk as they have warranty of original supplements

    OdgovoriIzbriši
  2. am using these medicines for fertility and it has positive result i usually bought ot form Buy Amazon Ebay Products in Pakistan as they have warranty of original supplements

    OdgovoriIzbriši

 
 
Blogger Templates